Journal of Management of Tecahning and Learning Enviroments in Higher Education
First author's full name
| Second author's full name*
| Third author's full name
Organizational Affiliation of the First Author. E-mail:
Corresponding Author, Organizational Affiliation of the Second Author. E-mail:
Organizational Affiliation of the Second Author. E-mail:
Organizational Affiliation of the First Author. E-mail:
Organizational Affiliation of the First Author. E-mail:
ORCID
Abstract (Times New Roman font, 12- with 150-250 words)
Background and Objectives: The abstract is one of the most important parts of a paper. The abstract must be presented on a separate page and contain at least 500 words. The abstract must not contain any reference or abbreviation. It must be well-organized and has the following parts: Background and Objective, Materials and Methods, Findings, and Conclusion. Background and Objective should briefly include the background about the researched topic. It is a simple way of stating the problem investigated. Objective should address the significance and goals of the study. Goals must be clearly expressed and let the readers understand why the study has been carried out.
Methods: Materials and Method include Participants, Instrument(s), Material(s), Procedure, and Data analysis. It concerns general information about the sample and population, research instruments used to gather data, the materials, timing and type of the intervention, and data analysis techniques.
Findings: In this section the results of data analysis are explained. Related statistical tests and confidence intervals must be introduced and reported comprehensively and in detail.
Conclusion: It is not the repetition of the findings. It should convey the final conclusion of the study which accompanies authors’ suggestions and the discussion regarding the application of the results in their special field. Limitations and obstacles faced during the study should be mentioned in the conclusion section as well
Keywords: Keyword 1, Two-word keyword, Keyword, between 3 to 6 words.
Cite this Article: Author, X., Author, X., Author, X., & Author, X. (2024). Title. Journal of Management of Teaching & Learning Environments in Higher Education, 1(?), ?-?. doi: xxxxxxxxxxxx
عنوان کامل مقاله به فارسی با قلم ب زر 14 ضخیم وسطچین حداکثر در دو خط نوشته شود
(در عنوان کلمات بررسی و مطالعه، جامعه و نمونه پژوهش نوشته نمیشود)
نویسنده اول | نویسنده دوم*
| نویسنده سوم
| نویسنده چهارم
| نویسنده پنجم
دانشجوی دکتری رشته ...، دانشگاه ...، همدان، ایران. رایانامه: xxxxx
نویسنده مسئول، استادیار ...، دانشگاه ....، همدان، ایران. رایانامه: xxxxx
استادیار ...، دانشگاه ....، همدان، ایران. رایانامه: xxxxx
استادیار ...، دانشگاه ....، همدان، ایران. رایانامه: xxxxx
استادیار ...، دانشگاه ....، همدان، ایران. رایانامه: xxxxx
چکیده (قلم بیلوتوس، سایز 14 پررنگ)
زمینه و اهداف: چکیده یکی از بخشهای مهم مقاله است که در صفحه ای مستقل بهصورت سازمانیافته (200 تا 300 واژه) با تاکید بر پیشینه و اهداف، روش، یافته ها و نتیجه گیری بدون ذکر منابع و علامتهای اختصاری اماده می گردد. تطبیق چکیده فارسی و انگلیسی الزامی است. در بخش پیشینه و اهداف، مختصری از پیشینه پژوهش و همچنین بیان مسئله ارائه می گردد. اهداف باید بطور شفاف بیان شود و مخاطبان پس از مطالعه آن به درستی با اهداف و ضرورت تحقیق آشنا شوند.
روشها: باید شامل اطلاعات کلی در مورد جامعه و نمونه، نحوه انتخاب نمونه ها، ابزار جمعآوری دادهها، مواد استفاده شده در پژوهش، روند انجام پژوهش و زمان و نوع مداخله و نوع تحلیل های آماری باشد.
یافتهها: این بخش باید شامل شرح یافتهها متناسب با هدف پژوهش و ذکر محاسبات ریاضی یا آزمون های آماری استفاده شده باشد.
نتیجهگیری: بخش نتیجه گیری نباید تکرار یافته های پژوهش باشد. در این بخش جمع بندی نهایی یافتهها همراه با توصیههای محقق، کاربردهای بخشیافته یا نتایج در رشته تخصصی بیان گردد. پیشنهادات و محدودیتها و موانعی که در سر راه تحقیق وجود داشته نیز ذکر گردد. (قلم بی لوتوس، سایز 11)
کلیدواژهها: تعداد کلیدواژهها بین 3 – 6 باشد، الفبایی تنظیم شود و با ویرگول از یکدیگر جدا شود. (قلم بی لوتوس، سایز 11)
استناد به این مقاله: نام خانوادگی، نام، نام خانوادگی، نام، و نام خانوادگی، نام. (1403). عنوان. مدیریت محیطهای یاددهی- یادگیری در آموزش عالی، 1(1)، ؟-؟. doi:
مقدمه (قلم بی لوتوس، سایز 14 پررنگ) (پیوست 1 ملاحظه شود)
باید خلاصه، روشن، هدفمند و منظم نوشته شود. نویسندگان به نوع، توالی و ترتیب منطقی اطلاعات ارایه شده در مقدمه توجه کنند. این اصول در مطالعات کمی و کیفی و ترکیبی تفاوتی ندارند و ترتیب آن ها شامل: توضیح درباره عرصه پژوهش به صورت عام؛ توضیحات اختصاصی تر درباره جنبه یا بعدی از مسأله که مورد توجه خاص این مطالعه است (مبانی نظری)؛ هدف یا سؤال کلی پژوهش در انتهای مقدمه بیان میشود.
مثال: در تحلیل گفتمان انتقادی1 ، قدرت ابزاری در اختیار افراد، گروهها، احزاب یا دولت است و نوک تیز نقد در این رویکرد، متوجه کانونهای قدرتی است که عاملان روابط نابرابر هستند (Wodak, 2011). (هنگام نگارش علامت پرانتز، صفحه کیبورد فارسی باشد).
روش (قلم بی لوتوس، سایز 14 پررنگ)
یکی از بخشهای مهم مقاله اطلاعاتی است که در روش مطالعه بیان میشود. در کل روش شامل اطلاعاتی روشن درباره چگونگی فرایند پژوهش، جامعه، نمونه و روش نمونهگیری، ملاک های ورود و خروج شرکتکنندگان (در صورت لزوم)، برآورد اندازه نمونهها، مراحل مداخله (در صورت لزوم)، ملاحظات اخلاقی، نحوه مدیریت دادهها، روش تحلیل دادهها و نرمافزارهای کامپیوتری، ابزارهای گردآوری دادهها (به تفکیک همراه با ویژگیهای روانسنجی، روش نمرهگذاری و ...)
یافتهها (قلم بی لوتوس، سایز 14 پررنگ)
یافتهها دستاوردهای مطالعه هستند که در مطالعات کمی شامل توزیع ویژگیهای جمعیتشناختی افراد گروه نمونه، یافتههای توصیفی و تحلیلی متغیرهای مورد مطالعه را شامل میشوند. یافتههای پژوهش کیفی نیز در قالب طبقات، مفاهیم یا مضامین اصلی با زیر مجموعه آنها به همراه نقل قولهای مستقیم شرکتکنندگان یا دادههای اولیه توضیح داده میشوند.
شکل 1. توضیحات شکل (قلم بی لوتوس، سایز 11)
جدول 1. توضیحات جدول (قلم بی لوتوس، سایز 11)
شماره جداول، اشکال و نمودارها با قلم پررنگ باشد و عنوان آنها بهصورت ساده نگارش شود. تعداد جدول های یک مقاله بیشتر از 5 جدول نباشد. جدولها متناسب با فرمت APA و اندازه 10 تنظیم شوند.
بحث (قلم بی لوتوس، سایز 14 پررنگ)
باید شامل نمودارها و جداول بهدستآمده از تحقیق، بحث و استدلال روی نتایج و نوآوریها و همچنین بحث روی اعتبارسازی نتایج بهدستآمده باشد.
نتیجهگیری (قلم بیلوتوس، سایز 14 پررنگ)
بخش نتیجهگیری نباید تکرار یافتههای پژوهش باشد. در این بخش جمعبندی نهایی یافتهها همراه با توصیههای محقق، کاربردهای بخشیافته یا نتایج در رشته تخصصی بیان گردد. پیشنهادات و محدودیتها و موانعی که در سر راه تحقیق وجود داشته نیز ذکر گردد. (قلم بی لوتوس، سایر 13)
متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن متن. (قلم بی لوتوس، سایر 13)
مشارکت نویسندگان
میزان مشارکت نویسندگان در نگارش مقاله بطور مختصر شرح داده شود (به صورت درصد و نیز وظایف انجام شده در مقاله).
تعارض منافع
در صورت وجود هرگونه تعارض منافع در این قسمت ذکر شود. در غیر اینصورت ذکر نویسندگان هیچ گونه تعارض منافعی ندارند کفایت می کند.
سپاسگزاری (در یک پاراگراف کوتاه)
مقاله حاضر برگرفته از رساله دکتری / پایاننامه کارشناسی ارشد رشته ................. دانشگاه ............... است / مقاله حاضر برگرفته از طرح پژوهشی با عنوان «.................................» با حمایت دانشگاه / موسسه ............... است. و ادامه کوتاه از حامیان مادی و معنوی پژوهش تقدیر شود.
منابع (قلم بیلوتوس، سایز 14 پررنگ)
* منابع به روز باشد.
** ترجمه لاتین منابع فارسی، طبق فرمت استاندارد منابع لاتین، در انتهای منابع آورده شود و در ادامه منبع [In Persian] افزوده شود.
(منابع فارسی در قلم بی لوتوس، سایز 12 و hanging 1cm همانند نمونه های زیر در فرمت APA)
زمانی، سیدقاسم و شکیب منش، هدی. (1398). جایگاه اصل انتظارات مشروع در سازمان جهانی تجارت. پژوهش حقوق عمومی، 21(64)، 9-32. https://doi.org/10.22054/qjpl.2019.21762.1513
درون متن: زمانی و شکیب منش (1398)
(زمانی و شکیب منش، 1398)
الله کرمی، آزاد، امیری، ججت و طوفانی نژاد، احسان. (1396). چندرسانه ای تعاملی، سـواد قــرآنـی و انگیزش تحصیلی. فناوری آموزش و یادگیری، 3(12)، 27-46. https://doi.org/10.22054/jti.2020.1024.1029
درون متن: الله کرمی و همکاران (1395)
(الله کرمی و همکاران، 1395)
سیاسی، علیرضا. (1387). گزارش یک زندگی. تهران: اختران.
درون متن: سیاسی (1387)
(سیاسی، 1387)
صالحی، محمد. (1390). عوامل مؤثر بر خودکارآمدی و انگیزش پژوهشی دانشجویان بر اساس نظریه شناختی ـ اجتماعی بندورا. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
درون متن: صالحی (1390)
(صالحی، 1390)
فراستخواه، مقصود. (1396). استقلال دانشگاهی در ایران؛ پیش برندهها و بازدارندهها، مجموعه مقالات همایش ملی استقلال دانشگاهها: چالشها و راهبردها، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
درون متن: فراستخواه (1396)
(فراستخواه، 1396)
References
(منابع لاتین در قلم تایمز، سایز 11 و hanging 1cm همانند نمونه ها در فرمت APA)
Jackson, L. M. (2019). The psychology of prejudice: from attitudes to social action (2nd ed.). American Psychological Association
Parenthetical citations: (Jackson, 2019)
Narrative citations:
(2019) Jackson
Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.
Parenthetical citation: (Harris, 2014)
Narrative citation:
Harris (2014)
Sanchiz, M., Chevalier, A., & Amadieu, F. (2017). How do older and young adults start searching for information? Impact of age, domain knowledge and problem complexity on the different steps of information searching. Computers in Human Behavior, 6(72), 67–78. https://doi.org/10.1016/j.chb.2017.02.038
Parenthetical citations: (Sanchiz et al., 2017)
Narrative citations:
Sanchiz و همکاران (2017)
Cacioppo, S. (2019, April 25–28). Evolutionary theory of social connections: Past, present, and future [Conference presentation abstract]. Ninety-ninth annual convention of the Western Psychological Association, Pasadena, CA, United States. https://westernpsych.org/wp-content/uploads/2019/04/WPA-Program-2019-Final-2.pdf
Parenthetical citation: (Cacioppo, 2019)
Narrative citation:
Cacioppo (2019)
Vanaei, A. & Hakemi, F. (2015). Designing Adaptive Neural Fuzzy Inference System to assess the establishment Business Intelligence systems in software industry. Journal of Information Technology Management, 1(7), 85-104.
Parenthetical citations: (Vanaei & Hakemi, 2015)
Narrative citations:
Vanaei and Hakemi (2015)
برای ملاحظه نمونه های دیگر به سایت https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/ مراجعه کنید.